Historie

MARTSON is de overkoepelde bedrijfsnaam voor BVB Logistics en D&W Trans. Samen vormen zij een ijzersterke combinatie. In de historie is te lezen hoe het ooit begon met paard en wagen.

1908

Lang geleden begon de Maaslandse Maarten van Buuren een handel in foerage. Hij bracht stro en bieten langs bij de boeren in de omgeving. Dit ging met paard en wagen. De jaren verstreken en het bedrijf werd overgenomen door drie zonen: grote Maarten, kleine Maarten en Bas van Buuren. Ze gingen verder als Gebr. van Buuren.

1937 

Het duurde wel even voordat de eerste vrachtauto kwam. In 1937 werd ‘de Rode Morris’ aangeschaft, de eerste vrachtauto.

1947

In 1947 werd de eerste zoon van Bas en Neeltje geboren; Mart van Buuren. Hij had nog zes zussen. Ze woonden aan de Wethouder Dijkshoornlaan in Maasland, vlakbij het transportbedrijf van Jan van Vliet. Als klein jongetje had Mart de droom een eigen transportbedrijf te runnen. Het werd een substraatbedrijf met een belangrijke tak in transport.

1954

We hebben altijd al een zwak gehad voor DAF! De eerste kwam in 1954. Vandaag de dag telt ons wagenpark … DAF’s, … Volvo’s en … overige merken. 

1965

In de omgeving kwamen steeds meer tuinders en de handel in foerage nam af. Twee van de gebroeders Van Buuren werden tuinder en Bas ging verder als toeleverancier van potgrond, samen met zijn toen 18-jarige zoon Mart. Het bedrijf stond jaren bekend als Bas van Buuren en vandaag de dag als BVB Substrates, onderdeel Kekkilä-BVB. 

1973

Het bedrijf is in de jaren ‘70 gevestigd aan de Koningin Julianaweg 2 in Maasland. Het wagenpark telt 5 auto’s en 5 chauffeurs. 

1980

Door overnames groeit het substraatbedrijf snel en zo ook het aantal auto’s dat nodig is om het product van A naar B te brengen. Zowel ingekocht veen als gereed product voor de tuinbouw. Het logo is geel met blauw.

1986

We gaan rijden in nieuwe kleuren. De metallic blauw met grijs gestreepte auto’s zijn zeer herkenbaar en rijden zeker 20 jaar rond in deze belettering. 

2008 

De transportafdeling wordt zelfstandig en gaat verder onder de naam BVB Logistics. Douwe van Buuren wordt na een paar jaar 100% eigenaar en is voornamelijk technisch adviseur. Een deel van het wagenpark blijft rijden in de kleuren van BVB Substrates. 

2010

De Gebr. Vreeken sluiten zich bij ons aan en voeren de directie. Zij hebben hun sporen ruimschoots verdient in het internationale transport van groenten en fruit (bij DIJCO) en jarenlang een eigen transportbedrijf gehad.

D&W Trans komt op ons pad. In 2002 opricht door Wim en Denis Vis. Helaas door ziekte van Denis zijn ze niet in staat het bedrijf verder voort te zetten. Het wagenpark van D&W Trans bestaat uit 26 trekkende eenheden. Ze beschikken over trailers met koelmotoren, containerchassis met en zonder laadklep en een beunchassis voor het lossen en laden van auto’s en een tautliner. Sommige containerchassis zijn brekerchassis. Ook beschikken ze over 4 LZV combinaties.  

2020 

Samen zijn we sterk en samen gaan we verder als een merk: MARTSON. De directie wenst een meer onafhankelijke positie van voormalig moederbedrijf BVB Substrates en kiest voor de lange termijn voor een nieuwe naam.

Als eerbetoon naar vader Mart van van Buuren en moeder Martha Vreeken, kiezen we voor MARTSON. Onder MARTSON vallen de komende jaren twee vloten die beiden hun eigen specialisme hebben.